Předstíraný fanatismus jako klíč k úspěchu

Pondělí, 14. Leden 2013

Pamatujete ještě někdo Radka Hulána? I o něm možná padne dneska řeč. Chtěl bych totiž napsat o blogové strategii, kterou táhl a trochu se nad tím vším zamyslet. Chcete vědět, co se skrývá za oponou?

O čem píšu, proč a co mne na to přivedlo

Chtěl bych tu trochu poodhalit strategii některých pisálků a návštěvníkům vysvětlit, že je to jen hra a nesmí ji brát vážně. Nápad jsem dostal, když jsem se zbavil hodně lidí, který jsem dříve sledoval na Twitteru. Dnes mám hranici 30 lidí, kterou nechci překročit, protože pak mám pocit, že se ze seznamu zpráviček stává žumpa. A snadno přehlédnu zprávy od důležitých lidí.

Jde o to, že při sledování hodně lidí jsem narážel na zprávičky typu: „Podívejte, to je blbec“ a k tomu nějaký odkaz na fanatický článek. Šlo vlastně o negativní reklamu na nějakého autora, který podle nich napsal blbost a udělal ze sebe blbce. Já vám dokážu, že je to naopak.

Podle kabátu se svět měří, lháři ve fraku…

…každý věří. Což je pravda a u předstíraných fanatiků je tohle populární. Prostě něco říkejte pořád dokola, tvařte se sebejistě a vždy se nějaký blbec chytne. Tohle funguje i v televizi v reklamách. Jako důkaz můžete brát hlášky jako „bylo to v reklamě“ a věřte mi, opravdu je občas slýchám.

Už chápete kam mířím? Mířím na internetové pisálky jako Radek Hulán, Radovan Kaluža a třeba i Patrik Vogl. Jejich „sláva“ je totiž založena na úmyslném psaní fanatických článků.

Aneb jak si udělat snadno jméno na internetu

Informačně hodnotný blog je sakra těžké udělat, musí to jít přeci i jinak. Lidé si rádi stěžují, pomlouvají a dělají blbce z ostatních. Tak si z nich pojďme udělat cílovou skupinu. Zní to dobře a funguje stejně tak.

A na tom je přesně založená strategie nejkontroverznějším autorů. Jde o využití blbců ke svému prospěchu. Využít jejich krátkozrakosti a předhodit jim, co se mi zrovna hodí. Kdybych byl třeba Radovan, napíšu o tom jak jsem si užil plny holek v nějakém klubu. Přihodil bych stupidní fotky a dal to na internet. Ti chytří se zasmějí a udělají si tak zábavný den. Hlupáci budou psát komentáře o tom, jak jsem (jakožto Radovan) blbý, opožděný, úchylný a bůh ví, co všechno. Ale u takové reakce to neskončí. Oni budou nabuzení poslat článek dál a tím mi zdarma udělají reklamu. Sice negativní, ale co…

Ti chytří stejně můj záměr prokouknou a za blbce mě mít nebudou.

Zní to jako dobrá strategie, ale nic není jen tak

Rozhodně to chce umět dobře psát a mít schopnost zaujmout. Musíte si své ovečky neustále udržovat. Nabízet jim články a nedopustit, aby se komunita o vás přestala zajímat. Tím byste totiž skončil, protože jediné, co máte jsou ti hlupáci, kteří o vás tvrdí, že jste idiot a starají se vám tak o propagaci.

Ale tohle není návod jak být kontroverzní či jak vybudovat navštěvovaný blog. Jde mi spíše o informovanost lidí. Aby jim došlo, že je to jen hra. Oni jsou totiž nakonec za ty blbce, protože jim nedošlo, že je to celé jen jako.

Smějící se chlap za počítačem

Jestli jim skočíte na špek, jste blbci vy, ne oni

Někteří sdílejí články a smějí se, jaký blbec tak debilní názor napsal. Ale nedochází jim, že za počítačem se jim autor vysmívá, protože to nedokážou prokouknout. Že to všechno je jen předstírané. Protože vytočený člověk bude o to víc reagovat a na tom to celé stojí.

Zkuste napsat perfektní návod a sledujte reakce. Každý si ho přečte, využije a zavře. Pokud napíšete kontroverzní blábol, nejlépe plný nedokonalostí, většina řekne, že jste idiot a článek bude sdílet s něčím jako: „podívejte, co je to za exota“. Jenže oni už nechápou, že to bylo prvoplánově dělané právě kvůli tomuto. Kvůli sdílení, návštěvnosti, dělání si jména na internetu.

Když jsem napsal nějaký hezký komentář pod článek na jakémkoli blogu, projde přes odkaz cirka 5-10 lidí. Pokud napíšu komentář sporný, klikne na odkaz v komentáři klidně 3x víc lidí. Stejná strategie, stejná reakce.

Takže oč tu v článku jde? Co si z toho odnést?

Jde tu o to pochopit, že podobné weblogy, názory, články… jsou založené na tom, že jim určitá skupina uvěří. Že uvěří, že to autor myslí vážně a že je opravdu tak omezený hlupák. Což nabudí velkou radost v čtenáři, dá mu to pocit, že je na výši a článek pošle dál. Tím se z něj stane obětní beránek dělajíc autorovi reklamu. Nic víc v tom není.

Doufám, že až příště uvidíte podezřele jednostranný článek, nebudete tak slepý. Pobavíte se u něj a půjdete dál. Klidně lidem, kteří to autorům žerou pošlete tento článek k přečtení. Ať to dokáží prohlédnout. Protože věřte, že autoři takových článků nejsou ve skutečnosti idioti. To jsou totiž ti, co jim vše sežerou a udělají přesně to, co se po nich chce.

Nabízíme vám širokou škálu zdravotnických potřeb.
V sortimentu www.dentimedshop.cz máme například inkontinenční pomůcky, zdravotní kompresní punčochy nebo ortézy. Pomůžeme vám s výběrem.

{ Komentáře k článku }

Arxeiss

Pěkné, vzpomněl jsem si ještě na Kolesu. Strašně dlouho jsem přemýšlel , jestli on patří taky do této skupiny. V tomto případě ale asi ne, protože to by musel ze sebe dělat blbce úplně všude…

Tomáš Erlich

Proboha našel jsem si jeho web a nechápu :D. Pustil jsem si to video dole a on to snad čte. No někteří jsou opravdu zvláštní. Ale mě spíš šlo v článku poukázat na to, že to někdo dělá schválně a občas mě udivuje, že na to někdo skočí.

Prostě někdo napíše „iPhone je křáp, nic neumí, ale Android je nejlepší“. Normální člověk se na to podívá a řekne si, že to psal nějaký naštvaný blbec, který nemá žádné argumenty a možná nemá ani nic v hlavě. Ale někteří to hned sdílí… posílají dál a tím mu dělají reklamu a o to prvoplánově jde :).

Tomáš Dvořák

Nevěřím, že všichni ti jmenovaní jsou natolik mazaní, aby to jen hráli :-).

Chlapec z dediny

Verím, že to niektorí iba hrajú a ich hra má výsledky, ale sú autori, ktorí sa takými hlúpymi robiť nemôžu, tí sa takí museli už vyskytnúť.

K+.

izmy

Otázkou je, nakolik si váží sami sebe, když ze sebe dělají dobrovolně idioty jen kvůli čtenosti.

Tomáš Erlich

To je dobrá myšlenka. Podle mě to dělá pár procent kvůli tomu, protože na tom dost dobře vydělávají a pak se jim to zřejmě vyplatí. Ale většina to dělá určitě za pár korun a doufají, že budou jednou slavní a čtení… což se většinou nikdy nestane.

Ale stejně to nechápu. Mě podobný blbce třeba sledovat vůbec nebaví a už vůbec, že bych něco od nich četl. Přijde mi to prostě na hlavu, abych věnoval čas čtení něčemu, co mi nic nedá…

Tom

Když čtu tento článek tak mě hned napadl František Fuka, který na tom trochu založil svůj businnes. Filmové recenze prokládá kontroverzními články, recenzi Twigligtu zakončil vzkazem ženám: smrdí vám výtok, a když mu zemřel pes, dal jeho fotku v igelitce na blog. A lidé mu za tohle posílají peníze.

Aneta

Tak to je pěkně nechutný prase…

Komentáře jsou pro tento článek již uzavřeny.

Předchozí příspěvek:

Následující příspěvek:

Tato stránka již není udržována. Děkuji za pochopení.