Nejúčinnější reklamní formáty u AdSense

Středa, 2. Leden 2013

Už roky používám Google AdSense a nikdy jsem nenapsal jaké jsou dle mého nejlepší reklamní plochy. Tímto to dnes napravím a podělím se o své dlouholeté zkušenosti. Snad vám článek pomůže.

Google AdSense? To někdo ještě používá?

Ano. Je to podle mě stále nejlepší automaticky generovaný zisk. A je přeci skvělé mít něco, co generuje zisk i pokud nic neděláte. Google AdSense má na výdělku mého blogu například 30% podíl. Tímto článkem se tedy podělím o to, jaké reklamní bannery jsou nejúčinnější a na co si dávat pozor.

Nepůjde o žádné krátké testy nových formátů, ale o prověřené plochy, které používám roky a vím, že fungují. Snad vám mé zkušenosti pomůžou při výběru té nejefektivnější plochy a lepším výdělkům.

Jaké jsou nejúčinnější reklamní formáty na internetu

Nebudu vás ničím zbytečným zatěžovat. Každého stejně jen zajímá, na které plochy se nejvíce kliká a vytěží z nich tedy nejvíce peněz. Nejúspěšnější velikosti reklam jsou podle Google 336×280, 300×250 a 160×600. Jako důkaz můžeme brát fakt, že tyto velikosti jsou u nás nejvyužívanější.

Z mých zkušeností to mohu potvrdit a největší výdělky za posledních 5 let mám z ploch o velikosti 336×280 (míra prokliku 1,14), 728×90 (CTR 0,33), 468×60 (CTR 0,52) a 160×600 (0,10). Tady je důležité říct, že vždy záleží na konkrétní stránce. Proto se třeba můj seznam od doporučení z Google liší.

Třeba tady na blogu mám banner 160×600 a nemohu si ho vynachválit. Je stranou, neruší čtenáře při čtení a i tak díky dobrému zapasování do designu plní svůj účel. Proto vždy nejvíce hleďte na vzhled stránky. Přemýšlejte kde by pro reklamu bylo vhodné místo a jestli nebude čtenáře obtěžovat.

Jak trvale zvýšit výdělky a efektivitu reklamy?

Jak už jsem psal v předchozím odstavci, vždy záleží na rozložení konkrétní stránky. Abych to něčím dokázal… třeba nedávno jsem tu testoval velký horní banner. Ze zkušenosti vím, že umí slušně vydělat a tak jsem ho nad stránku umístil. Výsledek? Po pár dnech neměl ani jedno kliknutí.

Bylo to zklamání. Proto vždy jednotlivé plochy testujte. Když něco na jednom webu funguje, neznamená to, že to bude fungovat i jinde.

Obecně platí, že je dobré zakomponovat reklamu do obsahu a celé stránky. Aby nevyčnívala a do webu pasovala. Můžete dát široký sloupec do postranního menu jako já, pod článek 468×60 banner pro lidi, kteří právě dočetli článek a podobně. Někdo vkládá bannery i přímo do obsahu, ale to se mi moc nelíbí. Ovšem takovou plochu 336×280 pod nějakou bleskovku doporučuji. Mě se moc osvědčila.

Jaké velikosti bannerů použít na konkrétním místě

Do postranního menu doporučuji široký sloupec (160×600). Pod články můžete vložit klasický banner 468×60. Lidi neobtěžuje, protože je až na konci a CTR má většinou slušné. Otestovat můžete na totožném místě i větší variantu 336×280. Velký proužek 728×90 doporučuji do horní části.

Velký čtverec.

Zvolit tu správnou velikost banneru do stránky by nemělo být problém. Podle mě je hlavní, aby reklama dobře pasovala do stránky. Pokud vám tyto strohé doporučení nestačí, přečtěte si více tipů přímo od Google.

Dobrá reklama by měla něco nabízet, ne otravovat

Musí zkrátka přinášet užitek a nesnižovat použitelnost webu. Příliš reklamy spíše odpuzuje a příjmy klesají. Na tomto weblogu je relativně málo reklamy a z testování mi vychází, že je to lepší než použít reklamy více. Lidé se musí na webu cítit dobře a mít z návštěvy prospěch. Nebo na to máte jiný názor?

Když nějaké weby vkládají všude plno ploch, lidem se to nelíbí a reklamy pluginem zablokují. Což odstřihne z příjmů nás všechny. Proto vždy reklamy vkládejte s citem. Když lidé chtějí kliknout, kliknou. Naopak, když je reklama nezajímá, neměla by za žádných okolností obtěžovat.

Jaké jsou vaše zkušenosti s experimentováním?

Máte stejné zkušenosti jako já? Že to, co funguje na jednom webu, nemusí na druhém? Nebo máte již vytipované místa kam lidé často klikají?

A zkoušeli jste někdy analyzovat svou stránku pomocí teplotních map pro zjištění, kam lidé často klikají a přejíždí myší? Třeba je to zlatý důl, kdo ví. Každopádně to zní zajímavě a budu rád, když se o své zkušenosti podělíte.

Nabízíme vám širokou škálu zdravotnických potřeb.
V sortimentu www.dentimedshop.cz máme například inkontinenční pomůcky, zdravotní kompresní punčochy nebo ortézy. Pomůžeme vám s výběrem.

{ Komentáře k článku }

Lukáš

Dobrý článek. mě se nejvíce osvědčila reklama přímo pod článkem a reklamní banner 250×250. Mám odzkoušenou i intextovou reklamu , ale odstranil jsem ji protože narušovala vzhled webu a výnos z reklamy nebyl až tak velký.

Tomáš Erlich

Děkuji za komentář. S tím textovým proužkem souhlasím. Má dobré výdělky, ale je to i trošku matoucí, protože ho každý strká namísto menu a tak. Za to klasický banner pod článkem je opravdu fantastický. Přímo tady na webu jsem za něj hrozně rád.

Ten reklamní čtverec mám také ozkoušený. Problém je, že tady na weblogu na něj není vhodné místo. Chci, aby blog zůstal čitelný a nechci rvát do textu reklamu. A to je bohužel právě to nejlepší místo pro 250×250 banner.

Libor

Zdravím ta Tomáš, super článok.
Za seba môžem povedať, že najviac používam od Google reklamné formáty:
300×250 Graf/text
728×90 Graf/text

Pred pár dnami som ale musel na plochách 728×90 zrušiť grafickú reklamu po tom čo som sa stretol že namiesto reklam z SK sa mi tam zobrazovali niake nezmysli ala Schudni, download / play a podobne. Uvidím ako obstojí čisto text na tak velkom formáte.

Tomáš Erlich

Díky. Ty plochy bych asi neřešil, protože se stejně nakonec mohou zobrazovat jen tobě. Někomu jinému se zas mohou zobrazovat relevantnější reklamy. Já vůbec neřeším, co se mi na webu zobrazuje. Má reklamní slepota je na mém webu aktivovaná na 100 % – koukám jen na komentáře, články.

Ale textová reklama na tvém webu působí hezky. Pasuje to tam a je i na místě kde je běžně menu, takže viditelnost bude skvělá. Tady se hezky ukazuje to, že co je nejlepší na jednom webu – na druhém nemusí. Na tvé stránce je taková plocha určitě nejlepší, zde na ní neklikal nikdo.

Petr Kovanda

Ahoj Tomáši,
jako vždy kvalitní článek, nicméně, rád bych zde napsal svoji zkušenost. Zkoušel jsem kromě AdSense i jiné systémy, kde majitel webu vydělává za prokliky, ba dokonce i nějaké malé procento, pokud nastane prodej. Všechny tyto výdělky jsou však drobné i při velké návštěvnosti s porovnáním se systémem, kde se například zaměříte na produkt, který používáte a znáte a získáváte až 75% provize z prodeje.

Toto však bohužel nefunguje na českém trhu, předpokládám, že se to sem dostane za x let. V USA to již funguje 15 let. Já konkrétně jsem tímto způsobem za týden vydělal více, než za předchozích několik let díky bannerové reklamě. A o jaké produkty se jedná? Například návod na to, jak si sám postavit dům ze dřeva. Nebo jak se naučit jazyk za 1 měsíc…

Buchtič

Díky za inspiraci. Dlouho jsem nechal reklamu na blogu žít vlastním životem, ale po drobných úpravách jsem během jednoho dne zaznamenal téměř 60% nárůst příjmů a přibližně stejnou částku naklikají uživatelé každý den.

Komentáře jsou pro tento článek již uzavřeny.

Předchozí příspěvek:

Následující příspěvek:

Tato stránka již není udržována. Děkuji za pochopení.