Jak lidem dávat vyhledávaný obsah

Středa, 6. Březen 2013

V dnešním článku ukážu způsob, jak lidem dávat obsah, který vyhledávají a to zcela bez vyptávání a anket. Pokud máte již nějaký běžící web a na něm pár článků – můžete tuto zajímavou metodu hned otestovat.

O tvorbě obsahu bez ptaní – seznámení

V oboru SEO (optimalizace pro vyhledávače) se hodně hledí na klíčová slova a o ty dnes půjde. Zkusím to stručně vysvětlit. Když někdo hledá pračku, zadá do vyhledávače třeba „Levná pračka“. Pokud se přes tuto frázi dostane k vám na web, uloží se tato fráze do statistik. Vy do nich po čase můžete nahlédnout a nechat si zobrazit všechna hledaná slovní spojení.

Jde o dlouhý a většinou nudný seznam frází, přes které vás návštěvníci našli. Občas se tam ovšem najde i velmi hezká fráze, která by vám mohla jít inspirací k napsání nového článku. A o to dnes jde. Ze statistik totiž dostáváte přesnou frázi od skutečného člověka, který hledat konkrétní věc a s ní přišel právě k vám. Pokud svou odpověď našel, je to dobře, ale často se stává, že takový článek, který by ho uspokojil na webu prostě není.

A teď je ten správný čas chybu napravit a článek napsat. Získáte tím totiž plno dalších návštěvníků, kteří hledají totéž. A nemusíte se bát, že by článek nikdo další neocenil. Jeden ho už zkoušel najít a on jediný jistě nebude. Navíc napsáním článku máte možnost odchytnout lidi na další, nové fráze.

Takže jde o způsob, jak vymýšlet témata?

Ano, přesně tak. Navíc záleží jen na vás, kolik takových článků napíšete a zda se tuto metodu rozhodnete vůbec používat. Já tady na weblogu už pár článků takovýmto způsobem napsal a jsou fajn. O něco níže uvedu pro úplnost příklad. Podle mého jde o bezesporu zajímavý způsob, jak generovat obsah, který lidé skutečně vyhledávají. Lidé něco chtějí číst a vy jim to dáte.

Jestli se takto zaměříte na tvorbu vyhledávaného obsahu a budete ho tvořit kvalitně, výsledky se určitě dostaví. Nejde totiž o témata vycucaná z prstu, ale o věci, které už někdo hledat a chtěl. Takže v podstatě odpovídáte na poptávku. A jestliže nějaká poptávka je, jsou i čtenáři / návštěvníci. Dost možná potencionální zákazníci. To už záleží na tom, jaký má web účel.

Jeden příklad z praxe, který mluví za vše…

Pamatujete na článek o tom, jak často dovolit dítěti počítač? Protože to je článek, který byl vypracován na základě toho, že jsem podobnou frázi našel v hledaných slovních spojení (Keyphrases v AWStats). Uvědomil jsem si, že na tuto otázku nikde na webu neodpovídám, je to zajímavé téma a navíc jsem byl zvědavý na názory ostatních. Článek jsem tedy vypracoval a publikoval.

Nyní má průměrně asi tisíc přečtení měsíčně, takže jde o smysluplnou činnost. Není to jen nějaký úlet. Je to tvorba obsahu na nepřímé požádání. Jde prostě o to nechat se inspirovat a reagovat na požadavky čtenářů.

Hledaná slovní spojení v AWStats

Jak zobrazit hledaná slovní spojení na webu

Já používám AWStats, ale můžete použít i jiné služby na měření návštěvnosti. Výhodou AWStats je, že většina hostingů tuto statistiku nabízí rovnou a vy nemusíte řešit nějaké měřící kódy a registrace. Statistiku většinou najdete na adrese domena.cz/statistics/ či stats.domena.cz. Po zobrazení klikněte vlevo v menu na odkaz Hledaná slovní spojení (anglicky Keyphrases). Teď už jen stačí vybrat časový úsek, který chcete zobrazit a můžete začít pročítat.

Až najdete něco, co vás zaujme a zároveň o tom na webu ještě nic není – můžete se vrhnout do psaní. Doporučuji brát v potaz jen ty témata, kterým rozumíte. Není totiž dobré psát o něčem, co vám není blízké. To už ovšem záleží na okolnostech. Pokud píšete na e-shop, asi půjdou zájmy stranou.

A kolik takových článků dávat na stránky?

Jsem toto názoru, že psát jen podle statistik není dobré. Musíte totiž tvořit i obsah z vlastní hlavy, aby se seznam klíčových slov neustále rozrůstal. Čím více obsahu, tím více slovních spojení nachytáte. Já konkrétně tento způsob skoro nepoužívám, protože nápady na témata zatím mám. Ale v období sucha je to super způsob, jak napsat bez dlouhého přemýšlení něco zajímavého.

Navíc to můžete použít už i při nízké návštěvnosti. Vsadím se, že i blogy s návštěvností 50 lidí denně mají dost dat na to, aby člověk mohl takto článek vypracovat. A co vy? Používáte tento způsob k hledání inspirace na nové články? Jaké jsou vaše zkušenosti? Nebo tvoříte jen z vlastní hlavy?

Nabízíme vám širokou škálu zdravotnických potřeb.
V sortimentu www.dentimedshop.cz máme například inkontinenční pomůcky, zdravotní kompresní punčochy nebo ortézy. Pomůžeme vám s výběrem.

{ Komentáře k článku }

Pari

Přesně tak, vždy je dobré přihlížet k tomu, co lidi zajímá a čím více, tím lépe. Také se hodí Google Keyword Tool, který zobrazí podobná slova, která se hledají a lze pak napsat třeba sérii článků na určité téma.

Stejně tak se občas vyplatí podívat se do diskuzí na oborových stránkách a zodpovědět nějaký dotaz formou článku a rovnou tam přidat link :-).

Tomáš Erlich

Mě se bohužel Keyword Tool neosvědčil. Na obecné věci vymyslím podobná slova sám a na ty složitější mi skoro pokaždé nic kloudného neukázal. Takže jsem ho přestal používat. Místo toho zadám dotaz do vyhledávače a pročtu si pár příbuzných článků. Většinou tam člověk najde zajímavá slova a nápady. Ty pak může použít ve svém článku a udělat ho ještě lepším.

Pavel

Osobně jsem začal tvořit obsah z vlastní hlavy. Když jsem vyřešil zajímavý problém ohledně Excelu, tak jsem jej publikoval. Postupem času mám také mnoho námětu na články z komentářů a emailů. Takže o témata nouzi nemám a nebudu mít ještě několik let ;).

Tomáš Dvořák

Také sleduji klíčová slova, na která ke mě lidé přicházejí. Jenže Google už nějakou dobu tato slova skrývá, pokud je uživatel přihlášen a jede přes HTTPS. V Analytics se pak ukazuje jako fráze „Not provided“ a v jiných nástrojích také nebude zaznamenána. Na mém webu to dělá už 30% všech dotazů. Spousta zajímavých dotazů nám pak uniká a nikdy se o nich nedozvíme. Pěkně popsáno je to třeba tady.

Tom

Taky jsem premyslel cim to je, ze ty klicova slova nejdou videt. Diky za osvetleni.

Tomáš Erlich

O tom se dříve hodně mluvilo. Mě to prvně taky naštvalo, ale pak jsem to nějak přešel. Těch dotazů se i tak zaznamenává velká hromada, takže to není až tak zničující změna jak se myslelo.

Navíc já s tím krokem souhlasím. Soukromí by mělo být na prvním místě. A to i v případě, že pomocí těch frází nemůžeš nikoho poškodit ani označit. Prostě je fajn, že můžu vyhledávat co se mi zachce a majitel webu mě přitom nebude „vykrádat“ můj dotaz.

Martin Tomčík

Doporučuju web přidat do Google Webmaster Tools a sledovat Provoz -> Vyhledávací dotazy. V delším časovém období se tam dá narazit na hodně zajímavá slova/fráze, která se hodí při psaní článků.

Tomáš Erlich

Díky za tip. Bohužel tam to není tolik zvládnuté. Pletou se tam i jednoslovné fráze (které nic konkrétního neřeknou), člověk pořád musí listovat a tuším, že to jde jen 4 měsíce na zpět. Ale i tak – každá alternativa se hodí.

Mě se AWStats líbí v tom, že je tam ohromné množství slov, jednoduše si člověk nastaví měsíc a roluje dolů. Je to přehledné a rychlé. Jinak máš moc hezký blog. Už se těším až si ho pročtu :).

Komentáře jsou pro tento článek již uzavřeny.

Předchozí příspěvek:

Následující příspěvek:

Tato stránka již není udržována. Děkuji za pochopení.