Jak začít s pravidelným cvičením

Sobota, 3. Leden 2015

Neustále začínáte a stejně tak rychle končíte s nápadem, že už budete konečně pravidelně cvičit? Pak by vám možná přišlo vhod pár rad, jak se do pravidelného cvičení pustit a vydržet. A tady jsou.

1) Určete si přesný datum startu

Hodně lidí už selže na samém začátku. Určitě to znáte. Je plno lidí, kteří vykládají co vše budou dělat, ale nikdy se do toho nepustí. Jde tu trochu o psychologii, ale tu dnes nebudeme rozebírat.

Důležité je si určit přesný datum, kdy s cvičením začnete. Kupříkladu od desátého ledna. Vytvoříte si tak vůči sobě zodpovědnost, kterou budete chtít splnit. A pokud vše dobře dopadne, desátého skutečně začnete a to nejdůležitější budete mít již za sebou. První krok.

2) Na něco se vykašlete

Je těžké pustit do života něco nového. O to více, když na to nemáte čas. Většina lidí tráví nejvíce času v práci a spánkem. Další povinnosti se tak musí vměstnat do poměrně malé části ve zbytku dne. Čas ovšem nenafouknete a pokud nyní nepřekypujete volným časem, bude možná rozumné se něčeho vzdát.

Musíte udělat prostor pro vaši novou povinnost, cvičení.

Bylo by bláhové si myslet, že se cvičení někam přeci narve. Důsledkem by bylo, že po pár měsících byste s cvičením přestali, protože na to přeci nemáte čas. No samozřejmě, že nemáte. Když podceňujete přípravu a upravení svého životního stylu, aby se na cvičení čas vždy našel.

Nestíhám.

3) Měsíc si zkuste psát deník

Psaní si poznámek je totiž poměrně užitečný návyk, který vám pomůže udržet se u cvičení a bude posilovat vaši zodpovědnost k cvičení. Toto doporučuji hlavně nováčkům, kteří kolem sebe nemají příliš podpory, ale i přesto chtějí s cvičením vydržet.

A pokud nechcete, nerozepisujte se. Bohatě postačí strohé poznámky popisující váš den. Napište si například, zda to pro vás dnes bylo těžké. Pište si prováděné cviky a případné bolesti svalů. Později uvidíte pokroky, budete silnější. A to vše vás bude hnát vpřed.

4) Najděte si parťáka či podporu

V posledním kroku bych chtěl zdůraznit důležitost parťáka. Je zkrátka klíčové mít vedle sebe někoho, kdo dělá totéž a baví ho to. Něco takového dokáže nakopnout mnohem více než čtení článků. A pomůže vám to vydržet i těžké, několikahodinové cvičení.

Pokud cvičíte společně, váže se většinou cvičení na určitý čas, takže vytváříte zodpovědnost nejen vůči sobě, ale i vůči jemu. Což by vás mělo dokopat k pravidelnému cvičení a nelenivění.

Bohužel ne každý má tuto možnost a tak se občas hodí i někdo vzdálený. Někdo, kdo jen dělá totéž, ale necvičíte spolu. Případně podpora přes on-line fórum zaměřené na cvičení. Každopádně něco je lepší než nic. A držet se v blízkosti podobných lidí neskutečně inspiruje a drží vaši ochotu cvičit vysoko nad přirozenou leností.

Nabízíme vám širokou škálu zdravotnických potřeb.
V sortimentu www.dentimedshop.cz máme například inkontinenční pomůcky, zdravotní kompresní punčochy nebo ortézy. Pomůžeme vám s výběrem.

{ Komentáře k článku }

Alex

Těžko si otec dvou dětí najde čas na několikahodinové cvičení několikrát týdně.

Mirek

Už jen tímto argumentem dáváte najevo, že spíše hledáte překážky než řešení. Znám mnoho otců od rodin, co pracují a zároveň si najdou čas na cvičení nebo běhání. Je to o domluvě s partnerem, v rámci rodiny a boji s osobním pohodlím.

Bender
Tomáš Rak

Já ještě doplním, že je dobré používat nějakou aplikaci na zaznamenávání výkonů. Já například používám Endomondo. Vždy, když cvičím, zaznamená se mi cvičení do kalendáře a mám přehled o tom, kdy se flákám.

Kačka

Každý přece nemusí zvedat těžké činky.

Já chodím každý týden s kamarádkou plavat a pak na procházky s kočárkem. Což by se jako cvičení také považovat dalo.
Aktivita to je.

Komentáře jsou pro tento článek již uzavřeny.

Předchozí příspěvek:

Následující příspěvek:

Tato stránka již není udržována. Děkuji za pochopení.